Dorastałam w ciszy. Rozmowa z Olgą Bończyk [WIDEO]
Mamy dla Was kolejne wspomnienie z Gali Finałowej Grechuta Festival Kraków 2019! Olga Bończyk, jedna z gwiazd wydarzenia, udzieliła obszernego wywiadu Telewizji Telpol INFO. Za pomoc w realizacji nagrania dziękujemy ICE Kraków Congress Centre. Dziękujemy Telewizji Telpol INFO za udostępnienie nagrania. Zobacz galerię zdjęć Agnieszki Gałki z wywiadu.
Więcej >
Ocalić od zapomnienia. Rozmowa ze Sławą Przybylską [WIDEO]
Gala Finałowa Grechuta Festival Kraków 2019 zgromadziła wielu wybitnych Artystów. Wśród nich była Sława Przybylska, która udzieliła krótkiego wywiadu Telewizji Telpol INFO. W materiale zobaczycie również fragmenty koncertu finałowego. Za pomoc w realizacji nagrania dziękujemy ICE Kraków Congress Centre. Dziękujemy Telewizji Telpol INFO za udostępnienie nagrania. Zobacz galerię zdjęć Agnieszki Gałki z wywiadu.
Więcej >
Gazeta Krakowska o Korowodzie
W ramach Grechuta Festival Kraków 2019 w sobotę (26 października) wokół Rynku Głównego zorganizowano korowód, który ma już kilkuletnią tradycję. W grechutowskim Korowodzie, jak co roku, poszli m.in. artyści, zaangażowani w festiwal, przyjaciele Marka Grechuty, twórcy i animatorzy różnych scen krakowskich, ale także ułani, rycerstwo i studenci uczelni krakowskich oraz mieszkańcy i turyści. Wielobarwny Korowód ruszył w samo południe z okolic Pałacu pod Baranami, a przewodziła mu Orkiestra Reprezentacyjna AGH. Fotorelację Gazety Krakowskiej znajdziecie na gazetakrakowska.pl
Więcej >
Danuta Grechuta i Jakub Baran gośćmi TVP3 Kraków
Danuta Grechuta i Jakub Baran byli gośćmi Sławomira Mokrzyckiego w programie „Tematy dnia” na antenie TVP3 Kraków. Obejrzyjcie nagranie do końca. Jest niespodzianka! 🙂 Cały program Grechuta Festival Kraków 2019 znajdziecie tutaj.
Więcej >
Radio Plus o GFK 2019
Danuta Grechuta i Jakub Baran kilka dni temu opowiadali o tegorocznej edycji Grechuta Frestival w rozmowie z Agatą Petelą w Radiu Plus.
Więcej >

Ruszyła kampania reklamowa GFK 2019
Z przyjemnością informujemy o rozpoczęciu kampanii reklamowej Grechuta Festival Kraków 2019. Tegoroczna kampania jest kontynuacją działań Łukasza Grechuty, managera Systemu Identyfikacji Wizualnej Grechuta Festival, które rozpoczęły się wraz z zeszłoroczną kampanią reklamową festiwalu. W związku ze współfinansowaniem organizacji wydarzenia przez Miasto Kraków i jednocześnie pojawieniem się dwa lata temu nowych wytycznych ze strony miasta dotyczących projektów poligrafii festiwalu Łukasz Grechuta podjął decyzję o wycofaniu się z rozwoju własnego Systemu Identyfikacji Wizualnej Grechuta Festival będącego od lat własnością firmy Markart Fonografia Wydawnictwa Danuta Grechuta. Decyzja podyktowana jest między innymi chęcią prawidłowej realizacji założeń Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Kraków uhonorowanego prestiżową nagrodą Red Dot Award. Chodzi o zastosowanie rozwiązań wzorcowych krakowskiego systemu, niestosowanych zresztą przez innych na masową skalę w mieście Tegoroczna kampania jest drugim etapem odejścia od własnego Systemu Identyfikacji i zarazem ostatnim. Jeśli będą następne kampanie reklamowe Grechuta Festival, będą one realizowane już wyłącznie w oparciu o założenia SIW Miasta Kraków. Jest to również ostatnia kampania, w której użyta zostanie charakterystyczna grafika – twarz Marka Grechuty przetworzona w obraz rastrowy. Projekty tegorocznej kampanii przygotował w ścisłej współpracy z Łukaszem Grechutą artysta grafik dr Michał Jandura z krakowskiej ASP. Obejmują one takie elementy jak billboard, plakaty w różnych formatach, afisz, zaproszenia, reklamę multimedialna itp. Zdjęcia w galerii : Łukasz Grechuta
Więcej >

Zmiany w linii graficznej kampanii reklamowych GFK
Zapadła decyzja o zakończeniu rozwoju Systemu Identyfikacji Wizualnej Grechuta Festival. Łukasz Grechuta, manager systemu identyfikacji wizualnej Grechuta Festival, po konsultacji z jego autorem, artystą grafikiem dr Michałem Jandurą, podjął decyzję o wycofaniu z użycia charakterystycznej grafiki – twarzy Marka Grechuty. Po pięciu latach przychodzi nam pożegnać najważniejszy element systemu identyfikacji wizualnej – przetworzony obraz rastrowy twarzy Mistrza. Towarzyszył nam w kampaniach festiwalu od 2015 roku, kiedy to został użyty oficjalnie po raz pierwszy w kampanii krakowskiej festiwalu. Stanowiąc podstawę graficzną każdej kampanii reklamowej pojawiał się w różnej postaci min.: gadżetów festiwalowych, elementów reklamowych, także w różnych wersjach kolorystycznych. Opracowany przed laty przez dr. Michała Jandurę, autora SIW Grechuta Festival, służył w różnych wersjach kolorystycznych przez prawie pięć lat. Dziś przychodzi nam pożegnać ten motyw graficzny. Mamy nadzieję, że przyniósł wam, fanom Marka Grechuty, radość i że pomógł Wam przez lata kierować Wasze kroki do centrów festiwalowych wydarzeń. Obecnie pozostanie już wyłącznie na stronie internetowej festiwalu ewentualnie np. w postaci gadżetów festiwalowych. Prezentujemy raster – twarz Marka Grechuty – we wszystkich wersjach kolorystycznych w jakich był użyty przez lata: niebieskiej dla krakowskich kampanii, pomarańczowej dla kampanii świnoujskiej, szarej używanej do projektowania elementów tzw. linii zaplecza administracyjnego festiwalu oraz ostatniej – pożegnalnej, monochromatycznej wersji błękitnej, użytej po raz pierwszy i zarazem ostatni w tym roku (dostosowanej już częściowo do wymagań SIW Miasta Kraków).
Więcej >